Warkocz (Przystanek Kolejowy)
Warkocz to przystanek kolejowy, położony na linii nr276 z Wrocławia do Międzylesia. Zatrzymują się na nim pociągi osobowe Kolei Dolnośląskich z Wrocławia do Strzelina oraz ich przedłużone warianty do Rawicza, Międzylesia i czeskiego Lichkova. Czas przejazdu do Wrocławia Głównego to przeciętnie 27 minut, a do Strzelina- 5 minut.
Na przystanku Warkocz są 2 perony (każdy z 1 krawędzią)- pierwszy obsługuje pociągi w stronę Strzelina, a drugi w stronę Wrocławia. Na obu peronach jest zestaw tablic informacyjnych, niewielka wiata z daszkiem, ławeczka i kosz na śmieci. Na końcu peronu 2 jest jeszcze jedna, starsza, metalowa wiata. Nie ma kas biletowych, ani toalet. Przy obu peronach są miejsca parkingowe.
Na tyłach peronu 1 znajdują się dwa poniemieckie budynki z początku XX-go wieku, które dawniej wykorzystywane były do celów kolejowych, dzisiaj są to budynki mieszkalno-gospodarcze.
Z przystanku według danych PKP w 2022 roku korzystało między 50 a 99 osób na dobę, przy 31 zatrzymaniach pociągów dziennie. Jest to wynik kiepski (np. w porównaniu z sąsiednim Boreczkiem, gdzie liczba pasażerów jest kilkukrotnie większa). Głównym problemem przystanku Warkocz jest fakt, iż położony jest on w szczerym polu, z dala od 'zabudowań właściwych’. Do centrum Warkocza jest około 1km, tyle samo do większej wsi Ludów Polski (niestety stamtąd trzeba iść do przystanku częściowo wzdłuż bardzo ruchliwej drogi bez chodnika i pobocza). Do sąsiedniej wsi Kępino w ogóle nie ma żadnej sensownej możliwości dojścia, a do Ludowa Śląskiego jest już ponad 2.5km.
Innym problemem jest brak możliwości legalnego przejścia z jednego peronu na drugi na terenie samego przystanku- trzeba iść naokoło ponad 200 metrów przez przejazd kolejowy na głównej drodze.
Od końca XIX wieku do okresu schyłkowego PRL Warkocz miał rangę stacji przeładunkowej, przy której istniały magazyny płodów rolnych z bocznicą i odnogą wąskotorową. W budynku stacyjnym istniały też kasy biletowe i poczekalnia.